Sama idea zmniejszenia emisji ilości spalin jest bardzo słuszna i godna poparcia. Organizacja, a przede wszystkim krótki termin jej wprowadzenia już mniej.
Według naszej opinii m.st. Warszawa nie jest przygotowana do tego typu inicjatywy. Kulawe funkcjonowanie dwóch wiodących w tym projekcie spółek miejskich dodatkowo wprowadza atmosferę niepokoju w przypadku wprowadzenia projektu w fazę realizacji. Inwestycje i funkcjonowanie ZTM czy też ZDM powodują niezadowolenie Mieszkańców. Obserwujemy niedotrzymywanie terminów realizacji remontów infrastruktury miejskiej przez ZDM, czy uszczuplanie linii i częstotliwości kursowania komunikacji miejskiej przez ZTM. Jako Stowarzyszenie Razem dla Targówka widzimy duże niebezpieczeństwo pogorszenia się istniejącego obecnie porządku i organizacji w mieście. Ma ono bezpośredni wpływ na jakość życia Mieszkańców.
W wielu miastach Unii Europejskiej jest ograniczenie ruchu samochodowego na terenach zabytkowych czy w centrum. Działania takie poprzedzone jest zorganizowaniem miejsc parkingowych na obrzeżach tych stref. Samochody nie mogące wjechać do tego rejonu mogłyby parkować oraz dostosowaniem komunikacji alternatywnej tj. komunikacja miejska i podmiejska. Generalnie zaś polityka parkingowa m.st. Warszawy pozostawia wiele do życzenia i powoduje niezadowolenie zmotoryzowanych Mieszkańców stolicy. Brakuje parkingów wielostanowiskowych, wielopoziomowych. Już instniejące miejsca parkingowe są sukcesywnie likwidowane. Nie bez znaczenia jest rozszerzanie strefy płatnego parkowania, które nie jest tanie. Mieszkańcy też nie mają alternatywy innego transportu. Komunikacja miejska i szeroko zapowiadane nowe linie metra nie dowiozą pasażerów do każdego miejsca. W momencie otwierania nowych stacji redukowana jest znacznie ilość istniejących linii, zaś te pozostałe mają bardzo zredukowaną częstotliwość kursowania. Jednym słowem komunikacja miejska nie wychodzi naprzeciw potrzebom mieszkańców.
Obecny kryzys gospodarczy nie jest też dobrym momentem dla Mieszkańców na wymianę samochodów na modele spełniające warunki w projekcie.
Stowarzyszenie Razem dla Targówka jest za redukcją emisji spalin i gazów. Takie działania mają bezpośrednie przełożenie na środowisko. Jednak brak przygotowania miasta do tego typu inicjatywy rodzi niepokój spowodowany pogorszeniem jakości życia Mieszkańców. Dlatego uważamy, że m. st. Warszawa w pierwszej kolejności powinno zadbać o zaplecze takiego projektu. Zorganizowanie miejsc parkingowych na obrzeżach strefy oraz zaplanowanie sprawnej komunikacji miejskiej powinno poprzedzać ten projekt. Te parkingi i komunikacja w sposób ekonomiczny, ale przede wszystkim ekologiczny zapewni sprawny transport w strefie. Według naszej opinii, obecna propozycja jest niedopracowana, dlatego mamy nadzieję, że zaproponowane konsultacje wskażą braki, które zostaną dostrzeżone przez m.st. Warszawa i zostaną wprowadzone, jako poprawki do projektu.